Czy wiesz, że przeciętny użytkownik spędza w mediach społecznościowych 147 minut dziennie? LinkedIn ma obecnie niemal 5 milionów polskich użytkowników, a ich liczba wciąż systematycznie wzrasta. Czas, który faktycznie poświęcasz na rozwój swojej firmy, to wyłącznie czas który spędzasz ze swoimi obecnymi, bądź potencjalnymi klientami. Wszystkie zyski ze sprzedaży, które osiągasz, osiągasz poprzez kontakt z odbiorcami Twojego produktu lub usług, a LinkedIn to innymi słowy fejsbuk dla biznesu. Poznaj powody, dlaczego warto korzystać z LinkedIn i bądź tam, gdzie są Twoi klienci.
Spis treści
Dlaczego warto mieć profil na LinkedIn?
Korzyści z obecności na LinkedIn dla firm, które za chwilę przeczytasz, to wiedza podparta doświadczeniem moim, moich znajomych oraz zespołów handlowców i właścicieli firm z którymi miałem dotychczas okazję współpracować.
Dlaczego warto korzystać z LinkedIn? – zobacz co do powiedzenia mają Ci, którzy odnieśli sukces dzięki tej platformie.
1. Z LinkedIn zaoszczędzisz swój czas i pieniądze.
Zapewne wiesz, jaki jest Twój idealny klient i jak wiele czasu i pieniędzy potrzeba, aby do niego trafić. Ty lub Twoi handlowcy spędzacie godziny na wykonywaniu telefonów na zimno i rozsyłaniu maili z ofertą. Planujesz działania marketingowe. Inwestujesz czas i pieniądze w spotkania i rozmowy z potencjalnymi odbiorcami Twoich usług. Z pracą handlowca wiążą się również wydatki związane z podróżami, samochodami służbowymi oraz dbałością o wizerunek: przecież nienaganna prezencja i właściwy ubiór, to również spora inwestycja. Zdarza się, że po wielogodzinnym kontakcie, dochodzisz do wniosku, że między Tobą, a potencjalnym klientem nie zaiskrzy i nie dojdzie do transakcji.
2. LinkedIn to możliwość docierania do nieograniczonej liczby osób
Do ilu faktycznych nowych klientów udaje Ci się dotrzeć w ciągu tygodnia? Dziesięciu? Dwudziestu? Pięćdziesięciu? Przy umiarkowanej aktywności na LinkedIn możesz wysyłać około 20-30 zaproszeń do kontaktów dziennie! Daje to możliwość dotarcia do nawet 210 precyzyjnie dobranych pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania, branży i zainteresowań, potencjalnych klientów tygodniowo. To jeden z najważniejszych powodów, dlaczego warto korzystać z LinkedIn.
Bez względu na to czy działasz w branży B2B, czy kierujesz swoje działania bezpośrednio do konsumenta, dzięki odpowiednio zaplanowanym i wdrożonym działaniom marketingowym i prospectingowym na LinkedIn, znacząco potęgujesz swoje szanse na zwiększenie liczby zawieranych transakcji.
3. LinkedIn pomoże Ci znaleźć idealnego partnera biznesowego
Jeżeli stoisz przed wyborem idealnej firmy, której chciałbyś zlecić wykonywanie części Twoich procesów, LinkedIn to idealne miejsce, w którym znajdziesz, sprawdzisz i ocenisz firmę, która wykona dla Ciebie konkretną usługę. Strona internetowa nie zawsze dostarcza odpowiedzi na pytania, które możesz sobie zadawać, decydując się na wybór partnera biznesowego. Na LinkedIn oceny możesz dokonać na podstawie wielu parametrów. Profil na platformie stanowi przecież biznesową wizytówkę online.
4. Najcenniejszą informacją są niewątpliwie oceny klientów firmy.
Poza tym, możesz także zwrócić uwagę na kilka innych elementów, m.in.:
- spójność wizerunku z prezentowanymi przez firmę treściami,
- ilość przedstawionych realizacji,
- ogólną estetykę profilu,
- częstotliwość publikacji,
- wiarygodność marki,
- otwartość komunikacyjną firmy.
Mając do dyspozycji tak wiele parametrów, masz realną możliwość wybrać najlepszego dostawcę rozwiązań dla Twojej działalności.
4. Na LinkedIn znajdziesz utalentowanych w pracowników
Dokonując precyzyjnego wyboru idealnego kandydata do pracy, na podstawie setek wirtualnych CV użytkowników platformy, znacznie zmniejszasz prawdopodobieństwo zatrudnienia niewłaściwej osoby, która nie zwiąże się z Twoją firmą na dłużej. Źle przeprowadzony proces rekrutacyjny wiąże się z wieloma ukrytymi kosztami dla Twojej działalności. Szacuje się, że koszty rotacji stanowią od 30 do 200% wynagrodzenia rocznego pracownika.
To kolejny powód, dlaczego warto korzystać z LinkedIn. Proces rekrutacyjny przeprowadzony za pośrednictwem platformy pomoże Ci uniknąć, tego kosztownego błędu.
5. Z LinkedIn stworzysz markę godną zaufania
Nie tylko Ty możesz dokonywać oceny swoich klientów, kontrahentów i przyszłych pracowników za pośrednictwem LinkedIn. Twój idealny partner biznesowy, przyszły klient lub potencjalny pracownik mogą Cię wyszukać za pomocą tych samych kryteriów. Dlatego niezwykle ważnym jest, aby wykorzystać swój profil do stworzenia jak najlepszej wirtualnej, wieloaspektowej wizytówki Twojej firmy. Jeżeli odpowiednio zadbasz o swój profil, LinkedIn może sam sugerować Twoje konto, osobom poszukującym konkretnych rozwiązań biznesowych.
6. Na LinkedIn możesz uczyć się bezpośrednio od światowych gigantów
Ikea, Meta, Google, Tesla, Amazon, YouTube… Nie ma wątpliwości, że działania prowadzone przez te marki wyznaczają trendy w swoich branżach i nie tylko. Światowi giganci nie mogą pozwolić sobie na bylejakość, a prowadzone przez nich działania muszą być wielokrotnie sprawdzane i dopracowywane pod każdym względem. Dlatego warto ich podpatrywać i czerpać inspiracje, które pozwolą wznieść Twoje działania marketingowe i sprzedażowe na LinkedIn na mistrzowski poziom.
7. LinkedIn to nieograniczone możliwości
Czy wyobrażasz sobie, jak bardzo mogłoby się zmienić Twoje życie i firma, gdyby Twoje produkty lub usługi znalazły odbiorców, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie? A może od dawna planujesz wyjść na rynki międzynarodowe, ale nie wiesz od czego zacząć.
Działanie na LinkedIn daje ogromne możliwości, w tym zakresie, dla Twojego biznesu. Jeżeli nadal zastanawiasz się, dlaczego warto korzystać z LinkedIn, musisz wiedzieć, że jest to platforma, która swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Obecna baza użytkowników LinkedIn to około 850 zarejestrowanych osób w ponad 200 krajach.
LinkedIn, dlaczego warto? Podsumowanie
Pozyskiwanie klientów, rekrutacja pracowników, nawiązywanie biznesowych kontaktów partnerskich i budowanie silnej, godnej zaufania marki to obecnie kluczowe procesy, które przyczyniają się do szeroko pojętego rozwoju firmy i realizowania najważniejszego celu biznesowego jakim jest zwiększenie sprzedaży. LinkedIn rośnie w siłę. Być może to już ostatni moment, by być o krok przed konkurencją i wykorzystać zalety tego narzędzia w budowaniu swojej przewagi konkurencyjnej. Najwyższa pora zdecydować czy Twoja firma również powinna pojawić się na LinkedIn.