Każda firma bezustannie szuka nowych sposobów na dotarcie do obecnych, jaki potencjalnych klientów. Czy prowadzenie firmowego fanpage’a w mediach społecznościowych to dobry pomysł?
Spis treści
Czym jest firmowy fanpage?
Media społecznościowe są dodatkową gałęzią, którą możemy przeznaczyć na marketing oraz bliski kontakt z klientami – zarówno tymi obecnymi, jak i tymi potencjalnymi. Umiejętne prowadzenie firmowych profili w przestrzeni social mediów pozwala na osiągnięcie dodatkowego zainteresowania ze strony użytkowników internetu, co w konsekwencji prowadzi do lepszej rozpoznawalności marki, poważniejszej obsługi klienta, czy też po prostu większych zysków ze sprzedaży naszych produktów i usług. Firmowy fanpage możemy założyć na wielu różnych platformach, z czego najpopularniejszymi są niezmiennie Facebook oraz Instagram. W zależności od branży wiele firm prowadzi również swoje profile na Twitterze, TikToku czy LinkedInie.
Jakie treści powinny znaleźć się na firmowym fanpage’u?
Odpowiedzi na to pytanie można udzielić na kilka sposobów: pod kątem jakości, oraz samej treści. W tym pierwszym przypadku odpowiedź jest bardzo prosta – mają być jak najlepsze. Zadbajmy o to, by wstawiane zdjęcia były ostre, filmy dobrze zmontowane, a teksty ciekawe i angażujące. Stworzenie dobrego posta to pewnego rodzaju sztuka, więc nie zniechęcajmy się, jeżeli na początku nie wyjdzie. Aby osiągać rzeczy wielkie zwykle potrzeba trochę czasu.
Drugim kryterium oceny materiałów umieszczanych na fanpage’u biznesowym jest sama treść. Posty, zdjęcia i filmy powinny odnosić się do branży, w której działamy i najlepiej dotyczyć naszej własnej marki. Warto, aby niosły one ze sobą wartość dla czytelnika – dzięki temu zatrzymamy go przy sobie na dłużej. Warto pamiętać, że konkurencja o uwagę internauty jest naprawdę bardzo duża, więc im poważniej podejdziemy do tego zagadnienia, tym lepiej dla nas.
Kwestie techniczne prowadzenia fanpage’a – na co zwrócić uwagę?
Prowadzenie fanpage’a wiąże się również z kwestiami technicznymi, których odbiorca nie widzi w momencie czytania czy przeglądania zawartości posta. Niezależnie od platformy, na której działamy, warto zadbać o konsekwencję: wrzucajmy nowe treści w regularnych odstępach czasu, najlepiej za każdym razem o podobnej porze dnia. To, czy powinno być to rano, wieczorem czy po południu, zależy od grona naszych odbiorców. Czy są to dzieci, a może ich rodzice? Osoby pracujące w określonej branży, a może parające się wybranym hobby? Mieszkające w naszej okolicy, czy za granicą? Odpowiedzi na wszystkie te pytania mają znaczenie w kontekście znalezienia najlepszej pory na wstawianie nowych treści. Nie zapomnijmy także o wybraniu dla nich prawidłowych tagów.
O czym jeszcze pamiętać prowadząc profil firmowy w mediach społecznościowych?
Ostatnią rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, gdy chcemy rozpocząć prowadzenie firmowego fanpage’a, jest cierpliwość. Budowanie silnego, prężnego profilu zajmuje czas, podobnie jak inne działania marketingowe, jak na przykład pozycjonowanie i SEO. Z tego powodu nie warto się denerwować, jeżeli po pierwszych pięciu postach otrzymaliśmy łącznie trzy lajki i jeden komentarz. Konsekwentne uzupełnianie profilu w końcu przyniesie pożądany efekt, jeżeli tylko będziemy robić to w przemyślany sposób i zadbamy o jakość contentu.