Nowatorskie systemy Digital Signage to innowacyjne sieci połączonych ze sobą ekranów reklamowych, otwierające nowe możliwości przed markami planującymi kampanie digital OOH. Czym są ekrany Digital Signage i na czym polega ich innowacyjność? Sprawdźmy!
Klasyczne kampanie w outdoorze oraz miejscach o dużym przepływie ludzi (np. na terenie dworców czy lotnisk) mocno ograniczały możliwości reklamodawców. Nośniki umożliwiały często pokazywanie tylko jednej kreacji reklamowej, promującej konkretną markę i pojedynczą kategorię oferty. Nowocześniejsze konstrukcje pozwalają na wymianę statycznych banerów, lecz wciąż brakuje im dynamizmu i interaktywnego charakteru.
Obecnie tradycyjne banery reklamowe nadal znajdują zastosowanie, jednak coraz częściej są zastępowane przez innowacyjne ekrany systemu Digital Signage. Dynamizm przekazu oferowany przez nowoczesne wyświetlacze reklamowe nadaje dodatkowej wartości kampaniom OOH. Reklama z użyciem monitorów klasy Smart Display działa na zmysły i pozwala lepiej wyróżnić się w konkurencyjnych lokalizacjach.
Spis treści
Czym jest system Digital Signage i jakie może mieć możliwości?
Systemy Digital Signage to instalacje składające się profesjonalnych ekranów LED/OLED służących do emisji dynamicznych reklam i komunikatów informacyjnych. Systemy składają się również z oprogramowania do zarządzania treścią w czasie rzeczywistym, aplikacji monitorującej stan urządzeń oraz programu analitycznego. Takie rozwiązania oferuje m.in. polska firma Dasoft.
Więcej informacji o możliwościach systemu Digital Signage w artykule na stronie firmy Dasoft: „Digital Signage – czym jest i jakie ma możliwości?”: https://dasoft.com.pl/digital-signage-czym-jest-i-jakie-ma-mozliwosci/
Reklamy na ekranach systemu Digital Signage są znacznie bardziej angażujące, niż plakaty reklamowe
Dynamiczne komunikaty reklamowe na ekranach systemu Digital Signage są znacznie bardziej angażujące, niż tradycyjne, statyczne banery oraz plakaty wieszane na ścianach budynków czy w witrynach sklepowych. Nowoczesne monitory reklamowe pozwalają przykuć uwagę konsumenta poprzez dynamiczne video oraz zapierające dech w piersiach animacje i wizualizacje trójwymiarowe.
System Digital Signage pozwala na zdalne zarządzanie wyświetlanymi na jego ekranach treściami
Oprogramowanie do zarządzania systemem Digital Signage umożliwia zdalne zarządzanie emitowaną treścią. Możemy w ten sposób zarówno zmieniać je w czasie rzeczywistym, jak i zaplanować określoną sekwencję z wyprzedzeniem. Bez potrzeby fizycznej obecności w sąsiedztwie ekranu.
Systemy Digital Signage automatycznie wykrywają awarie i inne problemy z ekranami reklamowymi
Zanim dojdzie do wykrycia, zgłoszenia i naprawy tradycyjnego baneru reklamowego, często prezentowana na nim kreacja jest nieaktualna. Co więcej, okres, przez który reklama banerowa jest uszkodzona i nieatrakcyjna wpływa negatywnie na postrzeganie marki w świadomości odbiorców. W przypadku systemów Digital Signage diagnostyka następuje automatycznie, co znacznie przyspiesza serwis i czas niedostępności reklamy!
Digital Signage analizuje i raportuje informacje o oglądalności wyświetlanych reklam
Dzięki rozbudowanym możliwościom analitycznym i raportowaniu informacji o oglądalności wyświetlanych reklam na ekranach Digital Signage, specjaliści zyskują potężną dawkę dodatkowych informacji. Funkcje analityczne pomagają w pomiarze efektywności prowadzonych kampanii digitalowych w outdoorze, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji w zakresie poprawek i usprawnień w działaniach marketingowych.
Reklamy wyświetlane na ekranach Digital Signage mogą być interaktywne
Dużą zaletą komunikacji marketingowej z użyciem ekranów systemu Digital Signage jest ich interaktywność. Zawdzięczamy to możliwości zastosowania monitorów z panelami dotykowymi, dzięki którym reklamodawca może zaprojektować interaktywne reklamy, łączące w sobie elementy tradycyjnych kreacji oraz funkcję komunikacji dwukierunkowej.
W jakich miejscach ekrany systemu Digital Signage są najbardziej skuteczne?
Wiesz już, czym są systemy Digital Signage firmy Dasoft oraz na czym polega ich innowacyjność. Sprawdźmy teraz, w jakich miejscach o dużym natężeniu ruchu ekrany reklamowe są najbardziej skuteczne!
- Porty lotnicze – lotniska to miejsca, gdzie na ekranach Digital Signage reklamodawcy mogą promować obiekty hotelowe i gastronomiczne oraz inne usługi, którymi mogą być zainteresowani podróżni. To także świetny pomysł na system informacji w porcie lotniczym.
- Galerie handlowe – systemy inteligentnych ekranów reklamowych mogą być wykorzystywane do promowania oferty sklepów w galerii handlowej, a także informowania o godzinach otwarcia, wydarzeniach czy rozmieszczeniu lokali.
- Centra dużych miast – Digital Signage to systemy, znajdujące zastosowanie również w centrach aglomeracji miejskich. Tutaj także mogą pełnić zarówno rolę informacyjną, jak i reklamową. Właściciel powierzchni może je wynajmować innym reklamodawcom, monetyzując swoją instalację.
- Przystanki komunikacji miejskiej – szczególnie tam, gdzie mamy do czynienia z dużymi węzłami przesiadkowymi, ekrany systemu Digital Signage mogą pomóc w dotarciu ze zróżnicowanym przekazem do ogromnej grupy odbiorców. To doskonały sposób na budowanie rozpoznawalności oraz świadomości marki.
- Szpitale, przychodnie i kliniki medyczne – prywatne placówki medyczne, gdzie oferowane są usługi klasy premium to również świetne umiejscowienie dla ekranów Digital Signage. Mogą one posłużyć zarówno do realizacji funkcji informacyjnych, jak i reklamy usług komplementarnych lub promocji produktów partnerów biznesowych.
- Dworce autobusowe i kolejowe – podobnie jak porty lotnicze, również duże dworce komunikacji międzymiastowej są rewelacyjnym umiejscowieniem dla inteligentnych monitorów klasy Digital Signage.
- Hotele, restauracje i sale konferencyjne – funkcje informacyjne oraz reklamowe ekranów reklamowych można z powodzeniem wykorzystać także w hotelach, restauracjach oraz salach konferencyjnych obiektów hotelowych, promując ich wewnętrzną ofertę.
Jeżeli poszukujesz zaufanego dostawcy profesjonalnych systemów Digital Signage, to sprawdź kompleksową ofertę rozwiązań digital OOH firmy Dasoft. W ofercie wspomnianej marki znajdziesz zarówno profesjonalne monitory Smart Display, jak i zaawansowane oprogramowanie Illusion, dzięki któremu Twoje wdrożenie strategii Omnichannel zyska nowy, efektywniejszy i efektowniejszy wymiar!