Jako właściciel firmy e-commerce wiesz, że ustalenie odpowiednich cen dla swoich produktów ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu. Jednak przy ogromnej konkurencji ustalenie odpowiedniej strategii cenowej może być trudne. W tym miejscu z pomocą przychodzi narzędzie Dealavo. Dzięki ścisłemu monitorowaniu cen na Amazon można uzyskać cenny wgląd w rynek i ustawić ceny tak, aby przewyższały konkurencję. W tym wpisie na blogu omówimy, dlaczego powinieneś zacząć monitorować ceny na Amazon i jak może to przynieść korzyści Twojej firmie e-commerce.
Uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez monitorownaie cen
Korzystając z Dealavo narzędzia do monitorowania cen Amazon, możesz śledzić poczynania konkurencji i odpowiednio dostosować swoją strategię cenową. Informacje te mają kluczowe znaczenie dla zachowania konkurencyjności na rynku online. Mając dostęp do danych w czasie rzeczywistym na temat cen konkurencji, możesz podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące własnej strategii cenowej i utrzymać przewagę konkurencyjną.
Jak działa Dealavo?
- Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji Dealavo monitorujemy ceny na wskazanych platformach aukcyjnych, porównywarkach cenowych, a nawet konkretnych sklepach
- Uzyskane wyniki są jeszcze weryfikowane przez wewnętrzny zespół zajmujący się jakością danych
- Ceny konkurencji ukazywane są w Dashboardzie, w przejrzysty i prosty sposób
- Możesz elastycznie analizować rynek dzięki funkcji tworzenia filtrów, segmentów
- Raporty graficzne pozwalają analizować dane w szybszy sposób
- W przypadku gdy chces zreagować szybko na zmiany na rynku, ale nie chcesz by odbywało się to w sposób automatyczny, możesz ustawić własne alerty mailowe i alerty w aplikacji
- Dealavo dzięki API daje ci możliwość integracji z programami wewnętrznymi w twojej firmie
- Bezpośrednio z panelu Dealavo możesz dokonać eksportu danych w dowolnej formie
Kontroluj swoje marże
Jeśli nieustannie obniżasz ceny, aby dorównać konkurencji, szkodzisz swoim marżom zysku i ostatecznie swoim wynikom finansowym. Jednak dzięki Amazon Price Tracking możesz śledzić zmiany cen konkurencji i podejmować decyzje cenowe, które utrzymają Twoje marże w nienaruszonym stanie. Monitorując historię cen konkurencji, możesz zidentyfikować możliwości dostosowania strategii cenowej i pozostać na czele gry.
Dynamic Pricing
Ręczne śledzenie cen na Amazon jest czasochłonnym i żmudnym procesem. W tym miejscu pojawia się wydajne oprogramowanie do monitorowania cen Dealavo z jego funkcją automatycznych cen dynamicznych – Dynamic Pricing. Automatyzując proces ustalania ceny, możesz zaoszczędzić tysiące godzin pracy i skupić się na innych obszarach swojej działalności. Dzięki funkcjom takim jak alerty cenowe i reguły cenowe, możesz poświęcić więcej czasu na strategię, a mniej na ręczną zmianę cen.
Do reguł, z których możesz skorzystać w Dealavo zaliczamy:
- Pomiędzy dwoma konkurentami – reguła pozwala na automatycznie ustawienie cen pomiędzy wybranymi konkurentami.
- Poniżej/powyżej wybranych wartości – opcja oferująca możliwość ustawienia docelowej marży z narzutem kwotowym lub procentowym (np. ustalona cena produktu powinna uwzględniać min. 5% marży) .
- Poniżej/powyżej wybranych konkurentów – jeśli skorzystamy z tej reguły, algorytm będzie generował ceny niższe lub wyższe od wybranych konkurentów.
- Zmniejsz/zwiększ o określoną kwotę / procent – to ustawienie umożliwia obniżenie cen o określoną kwotę lub procent w danym przedziale czasowym. Oznacza to, że np. co 3 dni cena produktu jest obniżana o 1 zł.
- Według kosztów – zasada działająca na podstawie „koszt plus”.
- Na podstawie pozycji rynkowej – przy zastosowaniu tego ustawienia, ceny produktów bazują na pozycji rynkowej konkurencji. W ustawieniach można np. wprowadzić założenie, że ceny powinny być wyższe niż te oferowane przez najtańszą konkurencję.
- Niskie zapasy – Opcja przydatna przy końcówkach serii i wyprzedażach; powoduje automatyczną obniżkę cen aż do uzyskania niskich stanów magazynowych.
- Optymalizacja zysków – wykorzystanie sztucznej inteligencji – reguła, która zasługuje na szczególną uwagę. Jest to zlecenie optymalizacji cen sztucznej inteligencji (AI). Algorytm uczy się ze źródła zebranych danych i w optymalny sposób dostosowuje ceny do warunków rynkowych.
Jeśli chcesz zobaczyć jak działa Dynamic Pricing w praktyce zapoznaj się z poniższym Case Study:
Dealavo jest niezbędnym narzędziem dla każdej firmy e-commerce, która chce pozostać konkurencyjna na dzisiejszym rynku online. Monitorując ceny na Amazon, zyskujesz cenny wgląd w rynek, kontrolujesz swoje marże i oszczędzasz cenny czas i zasoby. Wybierz niezawodne narzędzie, takie jak Dealavo, które pomoże Ci podejmować świadome decyzje cenowe i prześcignąć konkurencję. Zacznij śledzić ceny już dziś i obserwuj, jak rośnie sprzedaż w e-commerce!